A programról

Az „ELZA” Elektronikus Zárást támogató mérlegdokumentációs és adatelemző rendszer a beszámoló összeállítására, alátámasztásának dokumentálására, egyes adónemek számításának ellenőrzésére tartalmaz ajánlásokat, munkatáblákat.

A szoftver kiadója:

A program a dokumentációs modulból és a beolvasott állományokból különböző lekérdezéseket lehetővé tévő részből (adatbázis elemző modulból) áll.

1.Mit tartalmaz a dokumentációs modul? 

Alapinformációk (társasági szerződések, cégkivonatok) és kommunikációk (ügyféllel, könyvvizsgálóval, hatóságokkal) csatolásának, rögzítésének lehetőségét.

A beszámolót. Az első megnyitáskor be kell paraméterezni, utána automatikusan elkészül a beolvasott könyvelési állományból. Ha új állományt olvasunk be, akkor az utolsó állapot egyszerűen összehasonlítható a korábbi főkönyvi kivonatok adataival, a változások azonnal kimutathatók. További elemzési lehetőséget jelent, hogy több időszak (max. 5) adatait egymás mellé állíthatjuk – nem csak a mérleget, az eredménykimutatást, de a főkönyvi kivonatokat is.

Pár kattintással szakszerű, mindig egyező cash-flow készíthető.

A fentieken túl különféle szöveges dokumentum minták (pl. beszámoló elfogadására, osztalékfizetésre határozat, vezetői nyilatkozatok), továbbá kiegészítő melléklet és üzleti jelentés minta is található a programban.

Ha elkészült a végleges beszámoló, akkor abból előállítható az az OBR fájl, amelyet a Céginformációs Szolgálat „Online beszámoló űrlapkitöltő rendszerébe” fel lehet tölteni.

Mérleg- és egyéb analitikákat. A mérlegsorok alátámasztását dokumentálni kell. Az eszközök és források leltárai csatolhatók, de ezeken kívül közel 50 táblázat segíti a zárást (számításokkal, ellenőrzésekkel). A programot mindenki a saját munkamódszerének megfelelően használhatja – a fejezetek, a zárás dosszié felépítése rugalmasan alakítható, a felkínált munkatáblák mellett a saját minták is elhelyezhetők a különböző területeken.

Külön „ADÓK” fejezetet.  Az éves adók kiszámítása, ennek dokumentálása gyorsan és hiba nélkül történhet az adótáblák segítségével. Ezek a táblázatok a számításokhoz szükséges, programban megtalálható adatokat automatikusan átemelik a főkönyvi könyvelésből. Új állomány beolvasása esetén az új adatok azonnal megjelennek a számításokban, külön munkát nem igényel a korábbi adatok aktualizálása. A NAV elektronikus adófolyószámla ( xml) beolvasásával gyerekjáték a főkönyvi könyvelés és az adófolyószámla egyeztetése. A főkönyv és a folyószámla adatai egy képernyőn jelennek meg, néhány jelöléssel azonnal láthatók az esetleges eltérések.

A program lehetőséget nyújt az évközi és év végi adóbevallások, bejelentések áttekinthető rendszerben történő tárolására.  A különböző ellenőrző listák és szabályzatok is elhelyezhetők az adott ügyfél anyagában.

2. Az adatbázis elemző modul ("Nyitott könyv")

Programunk egyik erőssége a „Nyitott könyv” modul, amely egyebek mellett hatékonyan támogatja a gazdasági vezetők ellenőrzési feladatait: nem kell a könyvelés tételes átnézésével tölteni időt, mert előre beállított lekérdezésekkel a legfontosabb kontrollpontok kialakíthatók és a figyelem a szokatlan és nagyobb hibalehetőséget rejtő tételekre irányítható. Az adatbázis elemző rész két programot tartalmaz:

- A Nyitott Könyv program, amely az ide beolvasott teljes főkönyvi könyvelést kezeli, abból kimutatások, táblázatok készíthetők. Az adatokat a könyvelő program által készített excel- állományból vagy xml-állományból lehet beolvasni.

- A Számla-xml program, amely a NAV által előírt számla-xml adatállományt olvassa be, és ebből állít elő előre programozott riportot illetve saját kimutatásokat.

A program további előnyei több alkalmazottal dolgozó könyvelő irodák számára:

- Az irodára szabott egységes dokumentációs rendszer kialakításának lehetősége. 

- Egyszerűbb munkaszervezés, más dolgozó munkájának könnyebb átadása-átvétele. 

- Minden kidolgozott dokumentum mintát csak a szerverre kell feltenni, és az összes irodai gépen megjelenik.

- Zárlati ütemterv bevitele a rendszerbe, ahhoz feladatok (táblázatok) hozzárendelése, a teljesítés figyelése. Az irodavezető minden ügyfél zárlati munkájának az állását a saját gépéről tudja követni, akár az irodában van, akár máshol.

A programot minden évben frissítjük - szükség esetén többször is- és folyamatosan átvezetjük rajta a törvényi változásokat, valamint a felhasználók által javasolt módosításokat.

A program használatát súgó, oktatóvideók, valamint bemutatók segítik.